سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزی و لوازم خانگی

راهنمای استفاده از خردکن

    نظر

قیمت و خرید خردکن MMR15A1 بوش - BOSCH MMR15A1 Chopper | فروشگاه اینترنتی  بهساکالا

چرخ کردن گوشت

بیشتر غذاهای پروتئینی شامل گوشت قرمز یا گوشت سفید می‌شوند. در برخی از رسپی ها، گوشت را به صورت تکه‌های ریز و درشت استفاده می‌کنند. گوشت بر خلاف سبزیجات دارای بافتی بسیار سخت و لاستیکی مانند است. حتما نباید گوشت را به صورت چرخ کرده استفاده کنید. گاهی نیاز است گوشت به تکه‌های بزرگ و یا کوچک تقسیم شوند.

 

دستگاه خردکن می‌تواند در خرد کردن گوشت در قطعات و سایزهای مختلف کمک بزرگی به آشپزها کند. در بیشتر خرد کن‌ها می‌توانیم بیشتر از هشت پیمانه گوشت را به راحتی خرد کنیم. اما این موضوع به حجم و اندازه دستگاه خرد کن نیز بستگی دارد.

 

برای سهولت کار می‌توانید قبل از این که تکه‌های گوشت را داخل دستگاه بریزید، آن را به چند تکه کوچک تر تقسیم کنید و سپس داخل دستگاه بریزید. این کار سبب می‌شود دستگاه خرد کن راحت تر کار کند و به موتور فشار زیادی وارد نشود.

 

تهیه انواع سالاد و سس‌های خوشمزه

یکی از کاربرد‌های دستگاه خرد کن، تهیه انواع سالاد و سس است. انواع سالاد سبزیجات را می‌توانید با تیغه‌های مختلف دستگاه خردکن کاملا خرد و تکه تکه کنید. خیار، گوجه، کرفس، هویج، اسفناج، کاهو، سیب زمینی، انواع کلم، پیاز و حتی انواع میوه مانند موز، سیب، آناناس، گلابی و . . . را خرد کرده و با هم مخلوط کنید.

 

با استفاده از ابزار مخصوص می‌توانید یک سس بسیار خوشمزه و عالی تهیه کنید. از آن جایی که سرعت این وسیله بالاست شما می‌توانید در کمترین زمان، مقدار زیادی از سبزیجات را به یک سالاد خوشمزه تبدیل کنید. همچنین دقت در برش قطعات به وسیله دستگاه خرد کن بسیار دقیق تر و منظم تر از چاقو‌های دستی خواهد بود. به همین دلیل تهیه سالاد به کمک خرد کن یکی از پرکاربرد ترین و بهترین حالت‌های استفاده از این وسیله می‌باشد.

 

راهنمای استفاده خردکن در قنادی و شیرینی پزی

یکی دیگر از کاربرد‌های دستگاه خردکن استفاده از این وسیله در تهیه انواع خمیرهای قنادی است. برای تهیه انواع دسر، کیک، شیرینی، بیسکوییت، کراکرها، خمیرهای شیرینی پزی مانند تارت و… می‌توانید روی دستگاه خرد کن حساب کنید.

 

این وسیله با ابزار مخصوصی که دارد برای ورز دادن خمیر بسیار مناسب است. به جای خسته کردن دست می‌توانید خرد کن را استفاده کنید تا خمیر قنادی شما به صورت کاملا یکسان و یک دست ورز داده شود.

معرفی اجزای اصلی خردکن در راهنمای استفاده خردکن

بسته به نوع کاری که می‌خواهید با دستگاه انجام دهید می‌بایست از قطعات مختلف استفاده کنید. قبل از راه اندازی این وسیله به بررسی قطعات اصلی دستگاه خرد کن می‌پردازیم. تمامی دستگاه‌های خرد کن مدرن و حتی مدل‌های کمی قدیمی تر در سه اندازه می‌توانند باشند. کوچک و کاملا جمع و جور، بزرگ و بسیار کامل و متوسط. اجزای اصلی در تمام مدل‌های مختلف خرد کن یکسان است.

 

موتور

برخی مدل‌ها دارای موتور‌های قوی تر و برخی دیگر موتورهایی با قدرت متوسط دارند. معمولا موتور دستگاه خرد کن در پایه و بدنه اصلی آن قرار می‌گیرد. در واقع سنگین ترین بخش دستگاه مربوط به موتور می‌باشد. وزن تقریبی یک موتور در دستگاه خردکن نهایتا تا 9 کیلوگرم می‌باشد که این وزن یک پارامتر مثبت به شمار می‌رود. به دلیل این که سنگین بودن دستگاه خرد کن سبب می‌شود دستگاه پایداری بیشتری داشته باشد و هنگام کار کردن حرکت نکند.

 

در زیر بدنه اصلی که موتور داخل آن تعبیه شده است ضربه گیرهایی قرار می‌گیرد که مانع حرکت و جابه جایی پایه روی پیشخوان می‌شود. این ضربه گیرها که معمولا از جنس پلاستیک هستند در سالم ماندن و افزایش عمر مفید موتور خرد کن بسیار نقش دارند.

 

جنس بدنه اصلی که بر روی موتور به حالت یک لایه محافظ قرار گرفته نیز متفاوت است. بدنه‌ها می‌توانند از جنس استیل یا پلاستیک فشرده و یا پلاستیک معمولی باشند.

 

شفت مخزن

شفت متصل به موتور یک قطعه بسیار مهم در دستگاه‌های خردکن خانگی هستند. این شفت که به صورت یک پیچ و یا پره چرخان است به موتور دستگاه متصل است. این قطعه رابط بین موتور و قطعات مختلف دستگاه خردکن است که معمولا جنسی از پلاستیک سخت و بسیار مقاوم دارد. این قطعه با دکمه روشن/خاموش دستگاه شروع به کار می‌کند و نیروی موتور را به دیگر قطعات می‌رساند.