سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزی و لوازم خانگی

راهنمایی های لازم برای انتخاب سمعک

    نظر

راهنمایی های لازم برای انتخاب سمعک?

 

راهنمای انتخاب سمعک

عدم درمان کم شنوایی دائمی از طریق سمعک مناسب مشکلات عدیده ای ایجاد می کند. راهنمای انتخاب سمعک به شما کمک می کند تا به انتخاب صحیح سمعکی متناسب با نیاز های خود از افسردگی، افت حافظه و تمرکز و حتی زوال عقل پیشگیری نمایید.

راهنمای انتخاب سمعک : سمعک پشت گوشی مینی

سمعک پشت گوشی با اندازه کوچک با نام های مختلفی شناخته می شود. RIC، RITE، RITA و CRT مخفف نام ها مختلفی است که برای این نوع سمعک ذکر شده است. پخش کننده ی صدا در سمعک پشت گوشی مینی درون مجرای گوش قرار می گیرد.

این نوع سمعک بسیار راحت مورد استفاده قرار می گیرد و دید کمتری در پشت گوش افراد دارد. احساس مسدود شدن در گوش ایجاد نمی کند.

البته جرم و رطوبت گوش که مستقیماً با پخش کننده ی صدا درتاس هستند می توانند مشکل ساز شوند و همچنین افزایش قابل توجه صدا در فرکانس های پایین برای این سمعک مقدور نیست.

راهنمای انتخاب سمعک : سمعک پشت گوشی معمولی

این دسته از سمعک ها که رایج ترین نوع سمعک و قدیمی ترین نوع آن نیز محسوب می شوند، طول عمر باتری بهتری نسبت به تمام انواع سمعک دارند. تمام اجزاء سمعک در یک قطعه ی پلاستیکی پشت گوش قرار می گیرند و پخش کننده ی صدا مستقیماً داخل گوش نخواهد بود. صدا از طریق لوله ای به سمت مجرای گوش هدایت می شود.

این نوع سمعک افزایش صدای مطلوبی برای تمام فرکانس ها دارد و برای افرادی که از کم شنوایی شدید رنج می برند مناسب خواهد بود.

تیوب سمعک که داخل گوش قرار می گیرد آلوده به جرم گوش می شود. اما، تمیز کردن آن بسیار ساده است. بعضی از مواقع تیوبی که درون مجرای گوش قرار می گیرد حس انسداد در گوش فرد ایجاد می کند.

راهنمای انتخاب سمعک : سمعک نامرئی

سمعک نامرئی CIC سمعکی است که کاملاً درون مجرای گوش قرار می گیرد و هیچگونه دیدی از بیرون ندارد. کمترین بازگشت صدا به ویژه هنگام صحبت با تلفن را دارد. برای خارج کردن این سمعک از گوش نواری در کنار ان تعبیه شده است. به دلیل اینکه کاملاً درون گوش قرار دارد نسبت به صدای باد کمتر حساس است.

اندازه ی بسیار کوچک این نوع سمعک سبب می شود تا انواع فناوری نوین را نتوان در آن قرار داد. عمر باتری آن نیز به دلیل اندازه ی کوچک کم است و به دلیل اینکه کاملاً درون گوش قرار می گیرد در معرض رطوبت و جرم گوش قرار دارد و بیشتر دچار آسیب می شود. اما با وجود تمام این مسائل افرادی که تمایل دارند سمعک آن ها دیده نشود، این مدل سمعک را انتخاب می کنند.

البته متخصصین می توانند بهترین راهنمای انتخاب سمعک مناسب باشند.

منبع: راهنمایی های لازم برای انتخاب سمعک